maandag 24 maart 2014

Aapjes op een babyborrel (ofwel: geboortecadeau nummer 4)


Het lijkt alsof ik de laatste tijd niets anders meer doe dan geboortegeschenkjes naaien zie hierhier, en hier.

Het speciale verzoekje van mijn mama kon ik echter niet weigeren; ze werd namelijk uitgenodigd op een babyborrel en wou graag een homemade geschenkje meenemen. Lees: "een door mij gemaakt geschenkje", want hoe lief en gezellig mijn mama ook is, een naaimachine heeft ze nog nooit van dichtbij gezien (en ja, ik probeer haar ervoor warm te maken, maar tot op vandaag zijn mijn pogingen uiterst onsuccesvol).

Het stofje liet ik haar zelf kiezen, en ze koos voor aapjes. Schattige aapjes weliswaar. Een logische keuze vond ik dat want babytjes zijn ergens toch ook kleine aapjes, en lenig jong! Toen Eloise nog mini was, stak ze constant haar voeten in haar mond. Een schoon zicht was dat, maar die fase zijn we gelukkig ook voorbij.

Uit een meterke katoen en badstof haalde ik volgende noodzakelijkheden: een slab, washandje en kaphanddoek.


... en ja, op de foto hierboven onbreken de drukknopen op de slab. Dat probleem heb ik intussen opgelost :-)



Zo een kaphanddoek is trouwens heel handig gerief, groot genoeg om te gebruiken van baby-tijd tot een jaar of 6. Als uw wasmachine lief is tenminste...



Ik maak niet graag te vaak achter elkaar hetzelfde, daarom koos ik deze keer ook voor een washandje. Daar kan je er toch ook nooit genoeg van hebben, niet waar? En het vormt zo een mooi geheel...



Katoen, badstof en paspel via Modecoupon - Sint Niklaas
Slab: overgetekend van een slab van Eloise
Washandje: overgetekend van een washandje uit onze kast
Kaphanddoek: Tutorial Wentiti "kaphanddoek"

7 opmerkingen:

  1. Super! !! Hier ook veel babycadeautjes de laatste tijd. Om zelf cadeau te geven of op aanvraag van anderen. Maar vind het toch erg leuk om te doen.

    Groetjes Annet

    annetsnaaicreaties.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo mooi dat blauw gecombineerd met bruin!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooie combinatie van kleuren heb je gebruikt. Tof cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is wel duidelijk dat uw mama zo fier is als ne gieter op haar creatieve dochter. En terecht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Minimini-mensjes mag je inderdaad vergelijken met aapjes. Mooi geboortecadeau!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!