woensdag 2 november 2016

Fluffy is what I need

De dagen worden korter, mijn verlangen naar gezelligheid groter.
Een zachte trui voor mijzelf kwam dus ineens bovenaan mijn 'selfish sewing' lijstje te staan.

Een restje stof lag sinds een paar weken naar mij te knipogen. 
Het restje in kwestie is fluffy, ultrazacht en gebruikte ik eerder voor dit project.


Ik gebruikte het Linden Sweatshirt patroon van Grainline Studio, een fijn model dat ik al een aantal keren gebruikte, zoals hier. Ik bedenk mij dat ik zelfs één Linden nog niet toonde, wegens van mijn lijf naar het wasmachine en repeat.

Anyway, voor deze versie verknipte ik de mouwen van het patroon, op basis van de stof die ik nog ter beschikking had. Ik kwam dus uit op twee schouderdelen in bont, die eindigen boven mijn elleboog.




Ik vertelde onlangs dat ik het advies kreeg om meer groen toe te voegen aan mijn kleerkast. Een herfsttype blijk ik te zijn, met toch wat winterse invloeden. Warm rood en donkerpaars staan dus ook op mijn kleurenkaartje, en dat kwam goed uit want er lag nog een verdwaalde lap bordeaux rode tricot in mijn kast. Ik kreeg de lap jaren geleden van een collega, en dit was de perfecte match.





Et voila, een trui erbij!

Daar hoort een vreugdesprongetje bij :-)



Bordeaux rode tricot - eigen voorraad
Bont-detail - gekocht bij De Gouden Flamingo

15 opmerkingen:

  1. oooh zo leuk met die fluffy stukjes, als ik jou tegenkom dan zou ik die blijven aaien denk ik ;-).

    en toffe jump foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mohow, zo sjiek, zo stijlvol, zo modebewust

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo eentje zit er ook al lang in mijn hoofd, nu nog van onder mijn naaimachine rollen. Nu ik de jouwe zie, wil ik er zeker aan beginnen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke trui! En dat model staat je erg goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooh deze is prachtig met die bontstukjes! Ga ik ook onthouden ;-)
    En dit kleurtje staat je inderdaad ook heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. gosh, it is really fluffy! How cool! and unusual, and unique :) Love the pics of you and your girlie jumping :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heel tof idee, dat bont! en helemaal mee met de huidige trends :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk. Ziet er trendy en comfy uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er mij een zalige trui uit die bovendien nog eens mooi is ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zeg maar vreugdesprong, deze trui is echt geweldig! De fluffy stof is ook nog eens supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!