woensdag 14 maart 2018

Robin: de jurk die lente roept!

Stilaan beginnen de lentekriebels te komen. Blote benen, blote armen, oooooh ik kijk daar nu al zo naar uit. We hebben alvast de perfecte jurk in de kast hangen!

De Robindress!


Eloise is verliefd op haar nieuwe poezenjurk; ze vroeg mij zelfs of ze haar communie erin mag doen. Dat ze nog twee jaar moet wachten en tegen dan zeer waarschijnlijk niet meer in deze jurk zal passen negeren we even.


Het patroon werd getekend door Iris van Oekeboeleke. De vrouw achter My First Backpack, inderdaad! De tas naaide ik al drie keer, ik denk dat de Robinjurk zelfs nog vaker onder mijn naaimachine zal liggen...

Iris tekende verschillende opties; geen mouwen, lange mouwen, korte mouwen, fronsmouwen, een voorpand met of zonder ruffle, een v-rug of een gesloten rug...

Ik koos voor de jurk zonder mouwen, mét ruffle (uiteraard!) en de gesloten rug met knoopjes.


Afgaande op de matentabel werd snel duidelijk dat Eloise tussen twee maten valt. Ze heeft een erg smalle taille maar een bredere borstomtrek waardoor ik voor een 122 koos. Uiteindelijk blijkt dat net iets te ruim te zijn, en voor mijn volgende versie ga ik een 116 knippen, maar de jurk is meer dan draagbaar en zal tegen de zomer ook perfect zitten.



De zalige zachte poezenstof is van Miss Chips en kocht ik bij Mon Depot. Ik voerde met een effen wit katoentje (zowel het bovenstukje als de rok). 


Super blij zijn we met het resultaat.
Dan rest er nog maar 1 ding zeker?

Strike a pose!




Het patroon is te koop, zowel via digitale download (pdf) als op papier. Dit is de link: (klik)
De stof is ook nog te koop bij Mon Depot (klik)

Benieuwd naar nog meer Robin-jurkjes? 


Vrijdag 9 maart 
Smospotten&snoesjes ♥ Mijn leven met 4 helden

Zaterdag 10 maart
Petrol&mint ♥ So Popo Sew 

Zondag 11 maart 
VanMiek ♥ a naais ID

Maandag 12 maart
Bel'etoile  Stannel

Dinsdag 13 maart

Woensdag 14 maart 

8 opmerkingen:

  1. Wat doet ze dat goed jouw meid voor de camera!! Heel mooi jurkje! Dankjewel om het mee uit te testen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super mooi ...vrolijk en fris voor de lente

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super mooi ...vrolijk en fris voor de lente

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een ontzettend mooi jurkje! Ik hou ook zo van ruffles, haha. Hoe heb je de rand van de ruffles afgewerkt? Gelockt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Ik dubbelde de stof van de ruffle; dat lukte prima omdat het een fijn stofje is. Met een dikker stofje zou ik werken met een rolzoompje.

      Verwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!